keskiviikko 3. huhtikuuta 2013














3 kommenttia:

  1. Traditionaalista valokuvasta tulee hyvä mieli... kun yleensä valokuvista tulee surkea lamaantunut olo --- niin mustavalkoinen rikas sävyala ja rajun dramaattinen sommittelu ( näissä kuvissa) laittavat muistamaan ajan, jolloin valokuva oli ainakin minun elämäni tärkein asia.
    Valokuvan ykis merkitys minulle on olla aukko tai laatikko mihin astua sisään. Tätä olen takonut opiskelijoillenikin. Viimeinen, venekuva on juuri sellainen. Mutta tarvitaan omaa narratiivioa, jotta kuvaan voi mennä. Pitää olla istunut puisessa veneessä, jossa tuoksuu aina terva, jonka pohjalla on hiukan vettä, jonka hankaimet kitisevä eritahtiin, eriäänillä.
    Pohjalla voi olla pari lahnaa tai siikapari ja kalojen myötä hyvämieli, tuli ruoka juuri.
    Ja pitää voida muistaa se ukonilma, jota pakoon lähti soutamaan, pakoon cirrus cumuluksen mustaa pohjaa...niin minä astun kuviin..jos viitsin enää. Tässä setissä oli kuvia joihin voin astua ja mennä ja siellä kävellä ja ajatella miltä tuon ihmiksen kädenpuristus tuntuu ja sen nauru.


    VastaaPoista
  2. Kiitos Jore. Tuo oli parasta analyysiä mitä koskaan olen saanut.

    VastaaPoista